20080115

Veckans bokfemma

Veckans bokfemma är lite lös i kanterna. Ordet är "senaste", att tolka som man vill. Så, lite kortfattat:

Senaste...

...löfte:
Att minst 50% av de böcker jag läser i år INTE ska vara skrivna av jänkare, britter eller svenskar. Det finns minst 193 länder i världen, för fan, nog måste man kunna hitta ett 40-tal böcker från 190 av dem? Och detta bevisar jag med följande kvartett av engelsktalare:

...romanserie:
His Dark Materials, Philip Pullman. Gillade den mer än jag trodde att jag skulle göra. Dock inte så mycket att jag tänker se filmen.


...serietidning:
Buffy the Vampire Slayer Season 8 #10. Visst är det kul att Whedon vill fortsätta historien, men även om det var ett rätt bra nummer börjar det bli lite väl bisarrt nu. Kanon my ass. TV är bäst på TV.

...självbiografi:
Foreskin's Lament: A Memoir, Shalom Auslander. Verklighetsgrundad och satirisk religionskritik yay.

...köpta:
The Audacity of Hope, Barack Obama. Det enda som skrämmer mig är att om jag tycker att han verkar väldigt vettig är det väl nästan en garanti för att han förlorar.

Etiketter:

2 Comments:

Blogger Science Fiction-bokhandeln i Malmö said...

Senaste poll du måste rösta i finns på http://sfbokhandelnmalmo.blogspot.com/
/K

12:14 em  
Blogger katafon said...

Jag säger som jag alltid sagt: Mal, Jayne och Zoe mot ett gäng undernärda, obildade bär-och-asätare...?

1:17 em  

Skicka en kommentar

<< Home