20071212

Bad Omens

Terry Pratchett har åkt på Alzheimers.

Han låter iofs hoppfull, men... inte direkt något besked man önskar sin värste fiende, än mindre en av de roligare författarna igång just nu.
I would just like to draw attention to everyone reading the above that this shouldbe interpreted as 'I am not dead'. I will, of course, be dead at some future point, aswill everybody else. For me, this maybe further off than you think - it's too soon to tell.I know it's a very human thing to say "Is there anything I can do", but in this case Iwould only entertain offers from very high-end experts in brain chemistry.
Och detta just när man började bli lite småhype på filmatiseringen av The Colour of Magic och tänka att det vore dags att läsa lite mer Discworld, jag har ju ändå några stycken kvar.

Vore jag cynisk skulle jag göra något av att intresset för icke-ironisk fantasy som Eragon (och vad det verkar, även om allt bråket gjort mig lite nyfiken på böckerna, filmversionen av Philip Pullmans mörka grejer) verkar gå upp medan kungen av satir blir sjuk. Men det vore för elakt. Allt gott, Terry.

Etiketter: ,

2 Comments:

Blogger Tekoppen said...

NEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEEJ

Terry Pratchett. Av alla människor. Min dag blev just avsevärt mer förtvivlad.

12:17 em  
Blogger katafon said...

Se det från den ljusa sidan; kanske nästa Discworldroman blir en parodi över sjukvården i Ankh-Morpork...?

2:52 em  

Skicka en kommentar

<< Home